همه ما در ارتباط با نوشابه های کوکاکولا مطالب زیادی را شنیده ایم. در این مقاله قصد داریم به شکل گیری برند کوکاکولا و داستان زندگی این برند در طی سالیان متمادی از فعالیتش بپردازیم.

تاریخچه شرکت  کوکا کولا

کوکاکولا اولین بار به‌عنوان دارو وارد بازار شد؛ اما ترکیبات آن تغییر کرد و امروزه ۹۴ درصد مردم دنیا آن را به‌عنوان یکی از نوشیدنی‌های محبوب جهان می‌شناسند.


داستان برند کوکاکولا

جان پمبرتون که دکتر داروساز بود بعد از شرکت در جنگ‌ جهانی و به پایان رسیدن جنگ تصمیم گرفت که چیزی اختراع کند تا از نظر تجاری برایش درآمد خوبی داشته باشد. در آن زمان نوشیدنی‌های گازدار در میان مردم محبوب بودند بنابراین درست کردن یک نوشیدنی گازدار جدید می‌توانست شانس خوبی در بازار داشته باشد و به این ترتیب نوشابه‌های کوکاکولا برای اولین بار تولید شدند. در آن زمان کوکائین و کافئین دو ماده‌ی اصلی این نوشیدنی را تشکیل می‌دادند.

راه موفقیت کوکاکولا باعث تولید نوشابه های فانتا شد.

کوکاکولا  بعد از ۷۰ سال موفقیت با یک برند تصمیم گرفت که طعم نوشیدنی‌های خود را گسترش دهد. و به همین منظور برندهای جدید فانتا در دهه‌ی ۱۹۵۰ و اسپرایت در دهه‌ی ۱۹۶۰ وارد بازار شدند. در همه‌ی این سال‌ها کوکاکولا محصولات خود را به کشورهای بیشتری صادر می‌کرد و از تبلیغات خلاقانه برای معرفی محصولات استفاده می‌کرد.

.کوکاکولا اولین نوشابه‌ای است که در سال ۱۹۸۵ به فضا رفت

نوشابه‌های کوکاکولا تنها در دو کشور کره شمالی و کوبا فروخته نمی‌شوند.

تعداد نوشیدنی‌هایی که این برند تولید می‌کند به‌اندازه‌ای زیاد است که اگر تصمیم بگیرید همه‌ی آن‌ها را امتحان کنید باید این کار را هر روز به مدت ۹ سال ادامه دهید.

۹۴ درصد مردم دنیا لوگوی معروف قرمز و سفید این برند را می‌شناسند و به طور متوسط هر شخص هر ۴ روز یک‌بار کوکاکولا می‌خورد.

انتخاب نام کوکاکولا

نام کوکاکولا توسط فرانک رابینسون به جان پمبرتون پیشنهاد داده شد. همچنین وی لوگو کوکاکولا را به صورت دست‌نویس و سلیس خطاطی کرد که تا به امروز به عنوان لوگوی این شرکت و این نوشیدنی پابرجاست .

فونت این لوگو چندین بار در طول سالهای مختلف تغییر کرد و در اوایل سال 1960 به علت قرارگرفتن لوگو در یک شکل ، لوگوی دم ماهی نامیده شد و در همین سال موجی به آن اضافه شد.